zondag 27 september 2015

RIP, Napoleon...

Napoleon is ons roodborstje.  Het roodborstje dat in onze tuin woont, al jaren.  Waarschijnlijk is het de zoon, kleinzoon, of achterkleinzoon van het eerste roodborstje dat we hier zagen (hoe oud wordt een roodborstje?), maar alleszins, in ons hoofd zijn ze allemaal mannelijk en noemen ze allemaal Napoleon.
En vanavond is Napoleon - verblind door de ondergaande zon? - tegen onze ruit gevlogen.
Op slag dood.
Het ga je goed, Napoleon, hierboven wachten Tchipke, Bonnie & Clyde, Blinker, vele kipjes en ontelbare goudvisjes op jou.
Doe ze de groeten van ons, en zeg hen dat we ze missen, allemaal...



5 opmerkingen:

  1. Ocharme. Ik ben ook op één of andere manier gehecht aan de koolmeesjes, de merels, het koppeltje duiven, de kat en de vleermuis die hier dagelijks op bezoek komen. Soms vind ik er eentje dood op de grond... Tja, de natuur is ook hard hé soms.
    Het ga je goed Napoleon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ocharme...We zijn Te soft in deze harde werkelijkheid. Maar gelijk is het zonde van zo een schoon vogelke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een roodborstje, lang geleden dat ik dat hier nog gezien heb.
    Onze veranda is ook al eens zo'n boosdoener geweest. Bij helder zonnig weer sluiten we nu de gordijnen. Ik heb de indruk dat dit helpt.
    Ik hoop dat Napoleon voor nageslacht gezorgd heeft en jullie tuintje niet onbewoond is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh, zulke dingen vind ik altijd zo jammer :(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de troostende woorden... We hebben Napoleon een erebegrafenis gegeven in de tuin, naast onze cavia. Ik kreeg het niet over mijn hart om hem zomaar bij het vuil weg te doen. En het goede nieuws: ik zag vandaag 2 (!!) roodborstjes bij onze voederpaal! Ik denk dat opvolging verzekerd is... :)

    BeantwoordenVerwijderen